2012. november 7., szerda

Mákos guba


Jó, hát nem egy nagy ördöngösség összerakni egy mákos gubát gondolhatjátok sokan, és nem is egy hatalmas gasztronómiai produktum, hogy egy külön posztot keljen szánni neki, de mint a legegyszerűbb dolgok egyikét ezt is olyan könnyű elrontani, és ehetetlenné tenni, mint bármelyik másik bonyolultabban készítendő étek társát.
Azon túl jól jöhet a blogokat böngésző kezdő házi tündéreknek is egy kis útmutatás ;)

Ugye elkészült a gubarúd és szikkadt egy éjszakát, de ha nem pepecseltünk a saját sütésű pékárúval akkor sima kifli,úgy 7-8 db, a legalkalmasabb erre, az is szikkadtan, másnaposan.
Felkarikázzuk a péksütit, eközben úgy fél liter tejet felteszünk melegedni 2 vaníliás cukorral és 5 dkg vajjal.

A mákot ledaráljuk 2:1 arányban cukorral. Tehát 2 kanál mák 1 kanál kristálycukor, vagy ha darált a mákunk akkor 2 kanál darált mákhoz adjunk 1 kanál porcukrot.

A tej felforrt a vaj szépen elolvadt benne... Egy adag kiflikarikát vagy rúd karikát tészta szűrőbe teszünk, és meglocsoljuk a tejjel, úgy hogy mindenhová jusson de ne áztassa agyon. Ezt a tejes péksütit kivajazott tűzálló tálba tesszük és megszórjuk a mákkal. Jöhet a következő adag kifli, tejjel locsol, megy a többi kiflihez, mák. Ezt mindaddig amíg van kifli/rúd...A felfogott tejet ami a szűrőn átment újból vissza öntjük a lábasba és locsolásra használjuk.

Miután az összes péksütit összetejeztük és mákoztuk két villa segítségével kissé átforgatjuk, hogy mindenhová jusson mák, de vigyázz ne dzsamidzsgold össze ;), a maradék vajas tejcsivel picikét meglocsoljuk, de csak módjával. Tetejére vajdarabkákat dobunk és 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk kb 25 percre.

Régebben csináltam úgy is, hogy a végén nem sütöttem rá, de így jobban bejön nálunk mindenkinek.

Vanília öntetet adtam hozzá.

6 megjegyzés:

  1. Elgyengülten! Nem ettem mér vagy 10 éve! Itt az ideje nekilátni! :-))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki! Rudakat még nem sütöttem, de kipróbálós! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívből ajánlom kipróbálásra, nagyon egyszerűen elkészül, a formázással sem kell bajlódni, és finom , szinte "igazi" belőle a mákosguba!

      Törlés
  3. Nemrégiben készítettem én is mákos gubát, csak én megmaradt kalácsból. ;) Ronda, de finom. :D
    Én is kifogom próbálni a gubarudat, lehet hogy már a hétvégén, ha nem lesz más kívánság. :)

    VálaszTörlés
  4. Saját készítésű guba rúddal biztos egész más lehet. nagy kedvenc nálunk is. Volt már simán vanília szósszal, valamint tortának és kehelynek is...Imádjuk.

    VálaszTörlés